دوربین مادون‌قرمز Testo AG- Testo 875-2i

دوربین مادون‌قرمز Testo AG- Testo 875-2i

اجسام مختلف به تناسب درجه حرارتی که دارند از سطح خود پرتوی مادون قرمز ساطع می‌کنند و این در حالی است که چشم انسان قادر به دیدن آن‌ها نیست. این خاصیت در تعیین دمای سطح یک سیستم حرارتی، بازرسی تجهیزات الکتریکی مثل الکتروموتورها، تابلو برق، ترمینال‌های جریانی و … جهت تشخیص نقاط آسیب دیده و بحرانی، بدون توقف در عملکرد آن‌ها استفاده می‌شود.
دوربین‌های تصویربردار حرارتی، پرتوهای مادون قرمز را دریافت نموده و پس از پردازش در مدارهای الکتریکی به‌صورت یک تصویر رنگی قابل‌رؤیت برای انسان تبدیل می‌کنند و به کمک یک راهنمای رنگ، معادل دمایی هر رنگ از تصویر را مشخص می‌کنند.
این دستگاه دارای نرم‌افزار حرفه‌ای با کاربری ساده است که به کاربر امکان آنالیز چند تصویر به‌طور هم‌زمان را می‌دهد. همچنین امکان ترکیب تصاویر واقعی و حرارتی، تغییر ضریب نشر، بازه دمایی و … از دیگر امکانات این نرم‌افزار است.
دوربین حرارتی TESTO 875-2i با صفحه نمایشگر ۳.۵ اینچی، برای تصویربرداری حرارتی در دو رنج دمایی ۳۰- تا ۱۰۰ و ۰ تا ۳۵۰ درجه سانتی‌گراد به کار می‌رود. این دوربین حرارتی، دارای فاصله کانونی ۰.۱ متر و میدان دید ۳۲°*۲۳° و فاصله کانونی ۰.۵ متر و میدان دید ۹°*۷° است. همچنین دارای اینفرارد با رزولوشن بالا و ۱۶۰*۱۲۰ پیکسل است. این دوربین تصویربرداری حرارتی، برای عیب‌یابی و تعمیر نقاطی که با چشم دیده نمی‌شود به کار می‌رود و کاربرد بسیار زیادی در صنعت دارد. همچنین توانایی ذخیره داده‌ها بر روی کارت حافظه ۲ گیگابایتی و انتقال آن‌ها از طریق خروجی USB به کامپیوتر را دارد. این ترموویژن توانایی تحلیل نقاط سرد و گرم، شناسایی ایزوترم ها و تشخیص دمای ماکزیمم و مینیمم یک منطقه است. سایر ویژگی‌های مهم این دوربین شامل ضریب حساسیت قابل تنظیم، باتری قابل شارژ، دقت بالا و سرعت مناسب است.